Els compositors podien crear música que possiblement no haguessin pogut ser concebudes només ambtocar-espontàniament. El que és més podien donar forma a pecesa llargues que anaven més, més enllà de la capacitat de memòriaa curt termini d'una persona.
Des del naixement de l'Homo Sapiens fins a l'època de Guillem el Conqueridor la música essencialment consistia en una melodia amb acompanyament rítmic però des de la invenció de Guido endavant la velocitat de canvi i el desenvolupament de la música ha estat en comparació tremendament vertiginós.
A mesura que passaven els segles, les partitures musicals eren més complexes i sofisticades. A principis del segle XX Stravinski intent ampliar la partitura d'orquestra fins al límit afegint no només múltiples capes de melodies sinó també de ritmes simultaneos. En uns 100 anys a partir de la publicació dels seus sistemes vam poder veure per primera vegada els noms de compositors liats a la música
La música estava per sobre del moment la persona, el país o l'idioma i podia transportar a si mateixa fins a una altra persona i país, o un altre temps i lloc i seguir sent la mateixa peça de música. Cap altra cultura ha pogut crear un altre sistema d'escriptura com el model occidental.
Per això l'escriptura lineal de Guido partint dels esbossos s'ha estès per tot el planeta com l'única manera completament exacte per escriure la precisa intenció dels compositors fins i tot el jazz para especificar que notes haurien tocar els músics o per afegir més instruments a la banda.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada